PROFIDIET – bielkovinová diéta

Kto je výrobcom

Najčastejšou otázkou, ktorú dostávame je z akých surovín sú vyrábané diétne prípravky Profidiet a či nie sú zdraviu škodlivé v dlhodobom horizonte užívania?
Profidiet dbá na starostlivosť o svojich klientov a preto sú výrobky vyrábané z najkvalitnejších surovín a to u svetového lídra v oblasti bielkovinovej diéty zameranej na redukciu telesnej hmotnosti a nadváhy v laboratóriách spoločnosti BARIATRIX.
Kľúčovými hodnotami firmy, ktoré sú pre ňu najdôležitejšie a ktoré dodržiava vo výrobnom procese už niekoľko generácií je:

  1. kvalita výrobku
  2. originalita výrobku
  3. neškodnosť na zdravie konzumenta
  4. bezpečnosť pre konzumenta

Firma BARIATRIX predstavuje svetového lídra v oblasti výroby proteínovej diéty už niekoľko generácií po sebe, disponuje svojim špičkovým vývojovým oddelením a oddelením kvality. Používa zásadne len tie najkvalitnejšie suroviny pri výrobe, nepoužívajú sa suroviny z problematických krajín a spoločnosť garantuje používanie výrobných procesov, surovín a všetkých náležitostí podľa noriem a legislatívy EÚ, USA a Kanady.

Proteínových diét na svete existuje nespočetné množstvo, avšak je iba na Vás, či sa rozhodnete pre to kvalitné a pre Vás najlepšie riešenie, akým je bielkovinová diéta Profidiet. 

———————————————————————————

O PROGRAME

Program predstavuje ucelený rad bielkovinových jedál, pochádzajúcich z troch zdrojov (mlieko, vaječný bielok a sója), poskytujúcich ľudskému organizmu vyvážený prísun aminokyselín, mimoriadne vhodných pre redukčný program. Jedná sa o VÝROBKY S VYSOKÝM OBSAHOM BIELKOVÍN, so zníženou kalorickou hodnotou a zníženým obsahom tukov a cukrov, určené k znižovaniu telesnej hmotnosti. Výživové zloženie výrobkov zodpovedá najprísnejším normám platným v EU a Kanade.

Program je určený pre mierne formy nadváhy u inak úplne zdravých, dospelých jedincov.

Pri dodržaní trojetapového programu je možné u zdravých jedincov očakávať redukciu telesnej hmotnosti približne 4 až 5 kg za mesiac. Trpezlivé a starostlivé prekonávanie všetkých troch etáp    (1. etapa – 2 týždne, 2. etapa – 3 týždne, 3. etapa – 4 týždne) vedie u väčšiny klientov k celkovej redukcii hmotnosti 810 kg.

———————————————————————————

 

ČO VÁS ČAKÁ /ako to celé prebieha

1.etapa: Začíname chudnúť  

Aktívna fáza: 3-4 instatné jedlá  a 1 „pravé“ jedlo denne

Doba trvania 1. etapy (aktívna fáza): 2 týždne, teda 14 dní

Všeobecné zásady:

Čo sa môže jesť a piť (ÁNO):

  • dostatočný prísun nesladených tekutín (min. 1,5 l denne)
  • všetky druhy čajov s výnimkou ovocných, káva a jej náhrady (špaldová káva, melta, atď.) – možno pridať trochu nízkotučného mlieka, ale len „k zafarbeniu“, nesladené minerálne vody (neperlivé alebo jemne perlivé, coca-cola light)
  • v prípade nutnosti je k sladeniu možné použiť sladidlo pre diabetikov
  • zelenina, ale len zo zoznamu povolené druhy zeleniny
  • minerály: veľa soliť (nebojte sa, v priebehu 1. etapy stráca organizmus vo zvýšenej miere nerastné látky a stopové prvky) + pravidelne užívať vhodné výživové doplnky bohaté na minerály 
  • korenie: dochucovať je možné podľa chuti, bežnými druhmi korenín (nie horčicou, cibuľou a cesnakom veľmi obmedzene)
  • polynenasýtené mastné kyseliny (tzv. omega kyseliny), pomocou vhodného výživového doplnku v dávke 1 kapsula 2x denne
  • vitamíny

Čo sa nemôže jesť a piť (NIE):

  • ovocné džúsy, vrátane tých z čerstvého ovocia, alkoholické nápoje všetkých druhov (vrátane piva)
  • sladkosti, pečivo, prílohy, mliečne výrobky
  • ovocie
  • tuky, iba 1x denne mäso zo zoznamu povolené druhy živočíšnych bielkovín pripravené bez pridania tuku – podusené na vode, uvarené v pare, atď.

U pacientov, ktorí majú vysoké percento tukového tkaniva v organizme, je potrebné podporiť ich mobilizáciu a odbúravanie, súčasným nasadeným prípravku “spaľovača tukov“ktorý podávame po celú dobu redukčného programu (dávkovanie: 1-3x denne rozpustiť obsah jedného vrecka v 150 ml horúcej vody a vypiť ako kávu), jeho efekt je možné podporiť aj prípravkom s funkciou „vychytávač „ tukov a cukrov ( dávkovanie: obsah vrecka vysypeme 1-3x denne priamo do úst a necháme rozpustiť ako šumienku)

U pacientov, ktorí majú sklon zadržiavať vodu, je potrebné podporiť jej mobilizáciu, nasadením prípravku s funkciou “odvodňovač“, ktorý takisto môžeme podávať po celú dobu redukčného programu (dávkovanie: 1xdenne rozpustíme obsah 1 vrecka v 1,5 l ľadovej vody a po premiešaní, popíjame po celý deň ako osviežujúci nápoj).

Doporučenia

  • Kedy behom 1.etapy užívať 3 a kedy 4 proteínové jedlá? 

3 proteíny zvyčajne postačia pre tých, ktorých počiatočná hmotnosť nepresahuje 80 kg. Od 85 kg a viac, je prakticky vždy potrebné užívať 4 proteínové jedlá denne. Aj pri prvej kategórii (teda s počiatočnou hmotnosťou pod 80 kg) však môžeme použiť (a to i nepravidelne) štvrté proteínové jedlo, najmä vtedy, pokiaľ pretrváva pocit hladu po kombinácii 3+1. Dôležité upozornenie: 3-4 proteínové prípravky za deň je potrebné skonzumovať, aj keď nemáte hlad! Bielkovinová diéta „funguje“ vtedy, keď organizmus dostane cca 90 g čistých bielkovín za deň. Pokiaľ obmedzíte prísun bielkovín, „degradujete“ bielkovinovú diétu na „nízkoenergetickú“, čo spoznáte podľa toho, že začnete chudnúť na úkor svalového a nie tukového tkaniva, ako aj podľa toho, že sa u vás veľmi skoro objaví pocit hladu!

  • A čo na to telesná aktivita?

Klienti môžu v priebehu 1. etapy redukcie, pokračovať v telesnej aktivite, na ktorú sú zvyknutí. Napriek tomu neodporúčame v priebehu 1. etapy s ňou začínať „od nuly“.

Typový jedálniček pre 1. etapu:

  • RAŇAJKY: 1 sladké instantné proteínové jedlo
  • DOPOLUDŇAJŠIA ĽAHKÁ DESIATA: 1 pitný proteín (ready-to-drink)
  • OBED: Pravé jedlo – kvalitná bielkovina zo zoznamu s minimálnym množstvom tuku + zeleninový šalát
  • POPOLUDŇAJŠÍ OLOVRANT: je možné vynechať alebo 1 ľubovoľné instantné proteínové jedlo
  • VEČERA: 1 slané instantné proteínové jedlo  + zeleninový šalát

Povolené druhy zeleniny v rámci programu bielkovinovej diéty, ktorú možno v priebehu diéty bez obáv konzumovať v neobmedzenom množstve (pokiaľ nie je v zátvorke uvedené inak)

  • Špargľa
  • Šampiňóny
  • Uhorka
  • Špenát
  • Artičoky
  • Stopkový zeler
  • Tekvica
  • Fenikel
  • Karfiol
  • Žerucha
  • Sójové a ďalšie výhonky (obilné klíčky, naklíčené mango, atď.)
  • Brokolica
  • Hlávková a čínska kapusta (kvasené len pokiaľ nie sú osladzované)
  • Čakanka, Reďkvička, Hlávkový šalát, Rukola, Poľný šalát, Paradajky (max 1 ks denne), Baklažán, Pór, Cuketa, Zelené fazuľky

Zeleninu konzumujeme buď surovú alebo vo forme šalátu, dochutenú 1 lyžicou panenského olivového oleja (olej len 1x denne) alebo varenú na pare či podusenú na vode. V rámci bielkovinovej diéty, solíme podľa chuti* (skôr viac ako menej).

K dochucovaniu je možné používať všetky druhy korenia, citrónovú šťavu, sušenú cibuľu a cesnak. Nevhodné sú však rôzne druhy hotových zálievok (jogurtová, bylinková, barbecue…), takisto aj horčica.

NÁŠ TIP : Obohaťte si šalát dvomi natvrdo uvarenými vajcami, z ktorých však použijete len bielka! Majú zasycujúci efekt, takže ani po šaláte nebudete mať hlad!

* po skončení diéty sa vraciame späť do pôvodného režimu, keď solíme skôr menej ako viac

Často kladené otázky:

  • NIE mrkva, kukurica, kaleráb, paprika, čerstvá repa!
  • NIE nakladané huby či konzervovaná zelenina (nálevy bývajú osladzované)!
  • NIE orechy!

Povolené druhy živočíšnych a rastlinných bielkovín pre 1.etapu, v rámci programu bielkovinovej diéty  alebo prehľad druhov „pravých jedál“, ktoré možno bez obáv konzumovať v obmedzenom  množstve (počet porcií za deň) prebiehajúcou etapou (porcia s hmotnosťou 150 g, pokiaľ nie je v zátvorke uvedené inak). 

  • Kuracie, morčacie alebo králičie mäso bez kože
  • Jemná alebo diétna šunka
  • Jahňacie alebo hovädzie stehná
  • Prírodný teľací rezeň – 100 g
  • Kuracia pečeň
  • 1 ks BIO vajca (natvrdo alebo na mäkko)
  • Tofu (prírodné, s rascou, údené…)
  • Pstruh, Treska, Pražma, Úhor, Žralok, Zubáč, Platýz, Halibut, Morský ďas, Pangasius
  • Sushi
  • Kuracia alebo teľacia pečeň
  • Amur

Najlepšou formou úpravy mäsa je na prírodno. Povolené je tiež osmaženie na panvici, na niekoľkých kvapkách kvalitného oleja.

Z diéty sú v 1.etape vylúčené všetky druhy príliš tučných (či príliš kalorických) druhov mäsa (losos, tuniak, makrela, šťuka, morské plody, bravčové, hovädzie, kačica, atď.)

Na dochutenie je povolené používať všetky druhy sušeného korenia, citrónovú šťavu, sušenú cibuľu a cesnak. Nezabudnite veľa soliť!

NÁŠ TIP : Využite obdobie diéty a naučte sa pravidelne konzumovať rybie mäso. Držte sa pravidla, že čím je mäso v surovom stave svetlejšie, tým je pre organizmus prínosnejšie a tiež stráviteľnejšie. 

Často kladené otázky:

  • Koľko toho môžem zjesť?
  • Platí tu zásada: „Čím je mäso v surovom stave červenšie, tým menšia musí byť porcia“. 
  • Prakticky: 
  • Netučná („biela“) ryba: obvyklá dospelá porcia
  • Hydinový steak: menšia dospelá porcia
  • Klasický steak: detská („polovičná“) porcia. 
  • U ostatných typov živočíšnych jedál platí: 1 ks vajce, 2 plátky jemnej šunky, detská porcia tofu, detská porcia vnútorností (pečeň)
  • NIE Bravčové (vyraďujeme z jedálnička natrvalo)
  • Ryby máme na mysli zásadne v čerstvom stave, teda nie údené plátky lososa alebo údenú makrelu a už vôbec nie ryby v konzervách!
  • Čo mám robiť, keď mám medzi jedlami hlad?
  • Zaraďte jedno proteínové jedlo navyše (nie tyčinku, špagety, či parmentier!). Ďalšia možnosť je uvariť si 1-2 vajcia na tvrdo, posoliť a zjesť bielka (žĺtka nie!).  Všetky uvedené postupy je možné kombinovať alebo medzi sebou striedať. 

 

2.etapa | Pokračujeme v chudnutí

Stabilizačná fáza: 2 – 3 instantné proteínové  a 2 „pravé“ jedlá denne

Doba trvania 2. etapy (stabilizačná fáza): 3 týždne, teda 21 dní

Všeobecné zásady:

(uvádzame len zmeny oproti prvej etape)

  • alkoholické nápoje VEĽMI OBMEDZENE: 2 dcl kvalitného bieleho či červeného vína 1x do týždňa (NIE pivo, NIE destiláty, NIE aperitívy)
  • ovocie VEĽMI OBMEDZENE: 1 ks ovocia za deň k dopoludňajšej desiate (čím menej sladké, tým lepšie, napr. 1 menšie jablko, ½ grapefruitu, malý banán, ½ pomaranča, 1 mandarínka, atď.). K dopoludňajšiemu olovrantu je možné namiesto ovocia konzumovať 1 nízkotučný jogurt (pozri ďalej)
  • zelenina zo zoznamu sa ROZŠIRUJE (pozri ďalej)
  • tuky VEĽMI OBMEDZENE: k zálievke šalátov používame 1x denne 1 polievkovú lyžicu panenského olivového oleja, naďalej platí zákaz syrov, masla, rastlinných tukov, atď.
  • mliečne výrobky VEĽMI OBMEDZENE: 1 nízkotučný jogurt k olovrantu, pokiaľ nie je zvolené ovocie
  • výživové doplnky (minerály, vitamíny, omega kyseliny), užívame takisto ako v 1.etape.
  • telesná aktivita: klienti by mali v priebehu 2. etapy zaradiť do svojho kalendára pravidelnú, najlepšie aeróbnu formu telesnej aktivity aspoň 2x do týždňa. 
  • Vhodné sú napríklad: plávanie, jazda na bicykli, beh, pilates , spinning, aerobik, atď. Nevhodná je joga a podobné „pasívne“ formy telesného cvičenia. Aeróbne = musíme sa zapotiť a zadýchať!

Typový jedálniček pre 2. etapu:

  • RAŇAJKY: 1 sladké instantné proteínové jedlo
  • DOPOLUDŇAJŠIA DESIATA: 1 ks ovocia alebo 1 nízkotučný jogurt
  • OBED: Pravé jedlo – kvalitná bielkovina zo zoznamu s minimálnym množstvom tuku + zeleninový šalát
  • POPOLUDŇAJŠÍ OLOVRANT: 1 proteínová tyčinka alebo 1 pitný proteín (ready-to-drink)
  • VEČERA: 1 slané instantné proteínové jedlo + zeleninový šalát so zálievkou (olivový olej)

Povolené druhy zeleniny obohacujúce 2. etapu (2+2) v rámci programu bielkovinovej diéty, alebo prehľad druhov zeleniny a semienok, ktoré je možné začať konzumovať v 2.etape v neobmedzenom množstve (pokiaľ nie je v zátvorke uvedené inak), navyše k zelenine uvedenej v 1.etape:

  • Paradajky (bez obmedzenia)
  • Cibuľa, cesnak (bez obmedzenia)
  • Paprika (max 1 ks denne)
  • Kaleráb (max 1 ks denne)
  • Olivy (max 5 ks za deň do šalátu)

Často kladené dotazy:

  • naďalej NIE mrkva, kukurica a červená repa!
  • naďalej NIE orechy! 

Povolené druhy živočíšnych a rastlinných bielkovín pre jedno pravé jedlo denne obohacujúce 2.etapu (2+2) v rámci programu bielkovinovej diéty alebo prehľad druhov „pravých“ jedál, ktoré je možné začať konzumovať začínajúc 2.etapou (porcia s hmotnosťou 150g, pokiaľ nie je v zátvorke uvedené inak)

  • 2 ks BIO vajcia (na tvrdo alebo na mäkko)
  • Steak z lososa
  • Steak z tuniaka
  • Šťuka
  • Kapor
  • Morské plody

Často kladené dotazy :

  • Už toho môžem zjesť viac? NIE, porcie zostávajú rovnaké ako v 1.etape
  • NIE bravčové (vyraďujeme z jedálnička natrvalo)
  • Ryby máme na mysli zásadne v čerstvom stave, takže NIE údené plátky lososa alebo údenú makrelu!

 

3. etapa: Schudli sme

Fixačná fáza: 1- 2 instantné proteínové jedlá a 3 „pravé“ jedlá denne

Doba trvania 3. etapy (fixačná fáza): 6 týždňov, teda 42 dní

Všeobecné zásady: 

(s uvedením zmien oproti etape 2)

  • tekutiny: ponuka sa ROZŠIRUJE o ovocné čaje a 1 pohár „pravého“ ovocného džúsu za deň (neosladzovaného a nie z koncentrátu, najlepšie z čerstvého ovocia) alebo 1 pohár obdobného neosladzovaného ale prírodne sladkého nápoja (z kombuchy, z aloe, atď.). Z alkoholických nápojov je možné tolerovať 2 dcl kvalitného vína (červeného alebo bieleho), maximálne 2 x do týždňa
  • prílohy OBMEDZENE: k obedňajšiemu „pravému“ jedlu pridávame prílohu (2 ks varených zemiakov alebo kopček ryže či strukovín alebo 2 krajce tmavého chleba)
  • výživové doplnky (minerály, vitamíny, omega kyseliny) postupne je možné vysadiť, podporné prípravky užívame naďalej, rovnako ako v 1.etape.

Typový jedálniček pre 3. etapu:

  • RAŇAJKY: 1 sladké instantné proteínové jedlo
  • DOPOLUDŇAJŠIA DESIATA: 1 ks ovocia alebo 1 pohár „fresh“ ovocného džúsu alebo 1 nízkotučný jogurt
  • OBED: Pravé jedlo – kvalitná bielkovina s minimálnym množstvom tuku + povolená príloha (NIE knedle či cestoviny)
  • POPOLUDŇAJŠÍ OLOVRANT: 1 proteínová tyčinka alebo 1 pitný proteín (ready-to-drink)
  • VEČERA: Pravé jedlo – kvalitná bielkovina s minimálnym množstvom tuku + zeleninový šalát so zálievkou (olivový olej)

 

 

0

Your Cart