Analýza ľudského tela InBody 230

 

 

 

 

Prečo InBody

Prístroj je špeciálne vyvinutý na analýzu telesných údajov pomocou najmodernejšej technológie. Značka InBody je celosvetovo uznávaná vo výskumnej oblasti medicínskych a športových činností a zaručí Vám overenú spoľahlivosť.  Budete prekvapený jeho jednoduchosťou a rýchlosťou merania. Samotná analýza trvá len niekoľko sekúnd a meraná osoba sa dozvie veľké množstvo presných informácií o svojom tele bez ohľadu na pohlavie, vek, ochorenie alebo etnický pôvod. Prístroj InBody Vám napríklad poskytne aj informáciu o Vašom viscerálnom (vnútornom) tuku, ktorý je jedným z rizikových faktorov pre vznik viacerých závažných ochorení 21.storočia (infarkt, cukrovka, vysoký krvní tlak či rôzne onkologické ochorenia). Vďaka tomuto prístroju získate jasný prehľad o tom, kde konkrétne ste zredukovali telesný tuk alebo nabrali svalovú hmotu.

 

Čo všetko sa vďaka prístroju dozviete?

Prístrojom vytvoríme celkovú analýzu tela, ktorá nám napovie o Vašom zdraví a vyčísli, koľko kilogramov svalovej hmoty či tuku je pre Vás potrebné zredukovať. Odporučí tiež denný príjem kalórií a celkový potrebný výdaj energie, čo výrazne a efektívne napomôže stanoviť diétny program určený priamo pre Vás.

Dozviete sa o:

  • hmotnosti Vášho tela
  • množstve tuku v organizme
  • množstve kostrového svalstva
  • množstve svalovej hmoty
  • viscerálnom (vnútornom) tuku
  • obvode Vášho pása, bokov, krku a iných partiách tela
  • vyváženosti postavy
  • celkovej hmotnosti zadržanej vody v organizme
  • WHR a BMI indexe
  • bazálnom metabolizme
  • množstve proteínov a minerálnych látok

 

Pre koho je diagnostika určená?

Pre všetky osoby v akomkoľvek veku, ktoré majú záujem poznať aktuálne zloženie svojho tela z dôvodu ako :
– kontrolný výsledok pri svojom úsilí o zbavenie sa tuku a nadváhy
– kontrolný výsledok pri cielenom cvičení na získanie svalovej hmoty
– prevenciu proti zdravotným rizikám spojených s nadváhou a obezitou, príp. podvýživou
– uistenie sa o svojom správnom smerovaní pri zdravom životnom štýle

 

Ako meranie prebieha

Diagnostika prístrojom je veľmi rýchla, jednoduchá a trvá približne 30 sekúnd až 1 minútu. Vykonáva sa s bosými chodidlami, t.j. bez ponožiek alebo pančuchových nohavíc, pre optimálny kontakt s prístrojom. Je vhodné odložiť všetky kovové ozdoby, šperky a hodinky z tela. Počas diagnostiky je nutné na prístroji zotrvať v kľude, bez zbytočných pohybov.

Čo urobiť pre získanie čo najpresnejších výsledkov merania pred vyšetrením?

  • nepiť veľké množstvo tekutín
  • nejesť veľké množstvo potravín
  • necvičiť
  • nesaunovať a nesprchovať sa

Komu sa diagnostika neodporúča?

Diagnostika prístrojom sa celkovo neodporúča pre:

  • ženy počas tehotenstva
  • osoby s vloženým kardiostimulátorom

Kvôli možnej nepresnosti nameraných výsledkov sa odporúča preložiť na inú dobu pre osoby:
– s akýmkoľvek kovom v tele po úrazoch a následných operáciach
– pre ženy počas menštruácie

Poznámka: Počas obdobia chudnutia budete u nás pravidelne monitorovaní a meraní prístrojom podľa vopred časovo dohodnutých intervaloch, ktoré si spoločne hneď na začiatku zvolíme a nastavíme.

BUDEM VAŠIM PORADCOM

Chcem sa objednaťChcem sa objednať

 

Ukážka výsledku analýzy

Ukázka výsledků analýzy na přístroji InBody 370

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Výskum/zaujímavosti

Zloženie tela /z čoho vlastne sme?

Ľudský organizmus sa skladá z tukového tkaniva, ktoré môžeme lokalizovať v podkožnej a vnútornej oblasti. Skladá sa s tzv. beztukovej telesnej hmoty (FFM), ktorá je tvorená vodou, minerálnymi látkami a svalovou hmotou (proteíny). U zdravých dospelých osobách môžeme percentuálne zastúpenie jednotlivých zložiek tela považovať za stále. S pribúdajúcim vekom rastie podiel tukového tkaniva a klesá podiel vody. Významné rozdiely v zložení tela sú tiež v rámci pohlavia, kde ženy majú vyšší obsah tuku, ako muži.

Svalová hmota / Váha nie je rozhodujúca

Hlavne ženy sa často obávajú, že by mohli pribrať svalovú hmotu, že ich váha bude ukazovať vyššie čísla, ako by chceli. Ale ako už bolo povedané, váha nie je rozhodujúca. Existuje celá rada dôvodov, prečo posilňovať. Tým základným je určite možnosť vybudovať si a udržať svalovú hmotu. U obéznych ľudí nie je len problém v nadbytočných kilogramoch, ale i v nedostatku aktívnej svalovej hmoty, ktorá spevňuje napr. chrbticu – čo má vplyv na vznik bolesti chrbta, ochorenie, ktoré pozná väčšina populácie. Výhodou posilňovania, v porovnaní s inými aktivitami je fakt, že telo spaľuje aj po odchode z posilňovne. Za tento fakt, môže práve aktívna svalová hmota. Svaly sú neuveriteľne aktívne, dokonca i vo chvíľach, kedy odpočívame alebo spíme. Akonáhle pomocou drastickej diéty odbúrame 5 kg svojej hmotnosti, metabolizmus tým nezrýchlime, pokiaľ však pomocou cvičenia neodbúrame 5 kg tuku a zároveň naberieme svalovú hmotu, čím nás možno až tak neuspokojí celková váha, ale rozhodne získame sebavedomie pri pohľade do zrkadla. Navyše rýchlo fungujúci metabolizmus zaistí ďalšie odbúravanie tukových zásob.

Spaľovanie tuku / Muži spaľujú rýchlejšie tuk, ako ženy

Bohužiaľ (pre ženy) je to krutý fakt. Z pohľadu evolúcie príroda chce, aby mali ženy viac tuku pre zabezpečenie potomstva. Muži by mali byť „štíhli“ lovci. Extrémne zaťaženie a výdaj energie môže organizmus chápať, ako hladovanie a príroda sa bude snažiť ochrániť tukové zásoby žien. Ako sa teda zbaviť nadbytočného tuku? Je potrebné vytvoriť energetický deficit. Toto je možné dosiahnuť zvýšením pohybovej aktivity, obmedzením energie či najlepšie kombináciou oboch postupov. Týmto donútime organizmus siahnuť do zásob energie uskladnenej v telesnom tuku. Pokiaľ chceme využiť cvičenie na podporu znižovania hmotnosti, je najefektívnejším typom cvičenia posilňovanie, za účelom zvýšenia svalového objemu.

Obezita / Môžu za to naši predkovia?

Aj keď z viac ako 50 % je obezita dedičná, je úplne na Vás, či budete obéznymi alebo nie. Nevýhodu majú deti, ktorých rodičia sú obaja obézny, riziko obezity vzrastá až 80 %. Táto nevýhoda sa dá zmeniť zvýšeným úsilím pri pohybovej aktivite a dodržiavaní správnych stravovacích návykov. Nezhadzujme preto všetko na našich predkov. Príčin, prečo sme obézny je niekoľko, najčastejšie je na vine vyšší energetický príjem ako výdaj, ďalej to môžu byť napr. poruchy metabolizmu, užívanie liekov, kortikoidov či hormonálne vplyvy.

BMI INDEX / Index, ktorý už nestačí!

Nemusíte byť odborníkom na výživu, pojem „Body Mass Index“ ste už určite niekedy počuli. Čo však možno ale neviete, že tento index nám prakticky nič nehovorí o zložení tela. Ako by aj mohol, keď využíva len dve veličiny a to našu hmotnosť a výšku. Tento index nám len naznačí, či trpíme nadváhou alebo dokonca obezitou, ale to je všetko. Nepovie nám nič o zastúpenom tuku a beztukovej telesnej hmoty.  Má veľmi malú vypovedajúcu hodnotu, je úplne nevhodný pre deti a mladistvých, športovcoch alebo pre senioroch. Naviac vôbec nepočíta, s tzv. skrytou obezitou, ktorú BMI nie je schopný odhaliť. U niektorých ľudí sa totiž tuk ukladá hlboko v tele a nadbytok tohto viscerálneho tuku je omnoho nebezpečnejší ako tuk podkožný.

Vnútorný tuk / Váš tichý zabiják!

Zatiaľ čo väčšina populácie si robí starosti s podkožným tukom (ktorý je na pohľad nie pekným), tak tento tuk má menšie sklony k spáleniu naviac, podporuje vznik ochorení, akými sú cukrovka, vysoký krvní tlak, kardiovaskulárne choroby, ale dokonca aj demencia a starnutie. Viscerálny tuk je obrazom tuku “ektopického“ čiže tuku vnútri orgánov – tuku v črevách alebo svaloch.  A to je ten pravý zabiják! Či chudnete správne, poznáme práve podľa viscerálneho tuku a jeho úbytku, pokiaľ ale budeme hladovať, viscerálny tuk nebude ubúdať, ale naopak sa zvýši.

WHR / Index, vhodný pre laikov

Z dôvodu veľmi obmedzeného použitia BMI sa začal viac využívať index WHR (Waist – Hip ratio). Rozoznávame dva typy ciest tuku – androidný (mužský) a gynoidný (ženský). U prvého typu dochádza k ukladaniu tuku v oblasti brucha, u druhej k ukladaniu tuku v oblasti zadku a stehien. Mužský typ obezity je rizikovým faktorom aterosklerózy a množstva iných ochorení, zatiaľ čo ženský typ obezity je zdravotne menej nepriaznivý. WHR je pomerom obvodu brucha (pasu) v cm a obvodu bokov. Tento index je dobre doplňovať s BMI. Je najužívanejším ukazovateľom cesty telesného tuku v tele kvôli jeho jednoduchosti aj pre laikov.

Bazálny metabolizmus / určuje, či budeme alebo nebudeme zhadzovať nadbytočné kilá

Bazálny metabolizmus je definovaný, ako minimálne množstvo energie potrebnej k zachovaniu základných životných funkcií.  Túto energiu využíva najviac náš mozog, srdce, pľúca a ďalšie naše vnútorné orgány, svaly a koža. Či máte rýchly alebo pomalý metabolizmus odhalíte aj pomocou prístroja InBody.  Väčšina ľudí  vôbec netuší, že práve bazálny metabolizmus je jedným z príčin ich obezity či nadváhy. Bazálny metabolizmus nie je konštantný na celý život, znižuje sa s vekom a stratou svalovej hmoty. Naopak zvyšuje sa vďaka kardiovaskulárnemu cvičeniu a nárastu svalovej hmoty. Choroba, konzumované jedlo a nápoje, teplota prostredia a množstvo stresu môže ovplyvniť náš bazálny metabolizmus a teda aj našu váhu.

Retencia vody / Zadržovanie vody môže viesť až k otokom

Voda tvorí viac ako polovicu hmotnosti dospelého človeka. Jej obsah sa mení s vekom a je závislý aj na pohlaví.  U dospelých a zdravých mužov je to cca 60-65%, u žien môže kvôli postupnému zväčšovaniu tukového podielu klesnúť podiel vody na 55%. Čím je teda viac tukového tkaniva, tým menší podiel telesnej hmotnosti pripadá na vodu. Voda výrazne ovplyvňuje našu hmotnosť, u dospelých ľudí sa môže kvôli zadržovaniu vody zvýšiť telesná hmotnosť až o 3 kg, bez toho, aby došlo k viditeľným a hmatateľným otokom. Najčastejšími chybami, ktoré môžu spôsobiť zbytočné zadržovanie telesnej vody je nedostatočný pitný režim, nadmerná konzumácia sladkých a slaných potravin, príliš časté pitie kávy a alkoholu a tiež nedostatok pohybu.

Vitamin D / Slnečné žiarenie nestačí

Prístroje InBody Vám dokážu zmerať celkové minerálne látky, naviac dokážu rozlíšiť minerálne látky viazané v kostiach. Toto je veľmi užitočné napríklad u malých športovcov, kde sa často vyskytuje nízka kostná hustota alebo nedostatočná aktívna svalová hmota. Mali by sme teda dbať na stravu bohatú na vitamín D a vápnik. Vitamín D pomáha organizmu vstrebávať vápnik z čriev, preto je dôležitý pre zdravie kostí. Zdrojom sú predovšetkým tučné ryby (sardinky, tuniak, losos), tiež vajcia, či mliečny tuk. Vitamin D tiež čiastočne prijímame slnečným žiarením. Nedostatok vitaminu D môže v detskom veku spôsobiť krehkosť, lámavosť a deformáciu kostí. U dospelých zase nedostatok vitamínu D spôsobuje ochorenie nazývané osteomalácia. Kosti sú krehké a lámavé kvôli nedostatočnému ukladaniu vápnika do kosti. Nedostatočné ukladanie vápnika spôsobuje ich demineralizáciu.

Cenník k službe
1 komplexné meranie10€
0

Your Cart